NIEUWBOUW

Plan Zuid in Amsterdam is in 2017 aangewezen als een beschermd stadsgezicht. In verhouding komen hier veel grondgebonden woningen van 2 lagen voor met een tuin. Een populaire uitvalsbasis voor gezinnen, zeker met de opkomst van de Zuidas. In veel gevallen zou een uitbreiding van die woningen een grote meerwaarde zijn. Echter, dit is een uitdaging aangezien de voorkant beschermd is en de tuinen niet heel groot. 

BNLA Architecten bedacht een plan voor een nieuwbouwwoning achter de bestaande voorgevel. Hiermee blijft het karakteristieke aangezicht aan de voorzijde behouden, maar kan er wel een grote woning met een nieuw souterrain gerealiseerd worden. De hoogwaardige woning zal geheel energieneutraal zijn en een extra woonoppervlakte van 90m² hebben. Wever Bouwgroep voert de sloop en herbouw van de nieuwe woning met kelder uit.

Lees ook het artikel van BNLA Architecten over dit interessante project: https://bnla.nl/blog/nieuwbouw-in-beschermd-stadsgezicht

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.